25.03.2013

Cynamonowy cudak drożdżowy

Ostatnio kulinarnie się tu zrobiło, choć nie taki był plan no ale ;) Korzystając z dnia wolnego, uprzątnęłam tu i tam, zrobiłam pranie, zmieniłam pościel i zrobiłam ciacho drożdżowe z cynamonem - po prostu pycha. Przepis zaczerpnięty został z internetu, choć ja dostałam go od koleżanki, która uprzedziła, żeby od razu zrobić podwójną porcję i miała racje :) Ta drożdżóweczka jest wspaniała, wilgotna, cudownie pachnąca, idealna w połączeniu ze szklanką mleka, bądź pyszną herbatką no i kroić jej nie trzeba bo można odrywać ją paluszkami ;)

Moje cudaczki zaraz po wyjęciu z piekarnika wyglądały tak:



Poniżej przedstawiam przepis z którego powstały moje drożdżowe cudaczki, jednakże ja podwoiłam porcję ;)

Składniki:
Ciasto drożdżowe:
20g świeżych drożdży
150 ml mleka
50g cukru
400g mąki pszennej
½ łyżeczki soli
2 jajka
50g masła

Nadzienie:
70g masła
100g cukru trzcinowego
2 łyżeczki cynamonu

Sposób przygotowania:
1. Przygotować ciasto. Masło roztopić w garnku. Odstawić na bok. Rozkruszone drożdże wymieszać z łyżką cukru, lekko ciepłym mlekiem i paroma łyżkami mąki. Zaczyn przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na ok. 10- 15 min. do wyrośnięcia.

2. Resztę mąki wsypać do dużej miski. Dodać resztę cukru, jajka, sól, roztopione masło i wyrośnięty zaczyn. Wyrobić ciasto. Ciasto powinno być elastyczne. Następnie przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia, aż podwoi swoją objętość.

3. W międzyczasie roztopić 70g masła. Odstawić na bok.

4. Formę keksową (o długości 25cm) wysmarować masłem. Odstawić na bok.

5. Wyrośnięte ciasto przełożyć na blat posypany lekko mąką. Zagnieść i rozwałkować na prostokąt o wymiarach 30x60cm lub 30x50 cm.

6. Ciasto posmarować roztopionym masłem (odkładając łyżkę masła na bok) i posypać cukrem wymieszanym z cynamonem (odkładając również 1 łyżkę).

7. Ciasto pokroić wzdłuż krótszego boku na 6 pasków. (Otrzymamy 6 pasków o wymiarze 30x 10cm).

8. Paski ułożyć jeden na drugim.

9. Kolejno pokroić je w poprzek na 6 kawałków. (Otrzymamy 6 kawałków o wymiarze 5x 10cm).

10. Kawałki wkładać do formy bokiem.

11. Formę przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia, aż ciasto wypełni formę.
Ciasto posmarować pozostałym masłem i posypać łyżką cukru z cynamonem.

12. Piec w nagrzanym piekarniku ok. 30- 35min. w temperaturze 180°C. (Gdyby ciasto za szybko się rumieniło, można przykryć je z góry folią aluminiową). Po upieczeniu pozostawić na ok. pół godziny w formie, kolejno wyłożyć na kratkę z piekarnika i pozostawić do ostygnięcia.



Smacznego :)



1 komentarz: